Pagina's

zondag 22 april 2012

Dat verdient een (zelfgemaakt) bloemetje!

Ik moest nog een bedankje maken en geïnspireerd door de challenge bij elke kaart een feestje heb ik ervoor gekozen om weer eens bloemen zelf te maken en deze de hoofdrol te geven.

Tja, het zelf maken van de bloemen is niet zo lastig, (zeker niet m.b.v. de stans en een embospen, hoewel dat bij het behangpapier lastiger was, dat verliest de vorm sneller, helaas) maar om er dan ook nog iets 'speciaals' van te maken, daar moest ik toch een nachtje over slapen hoor...

Bij de Action kocht ik een tijd terug dit hart al om eens op te pimpen en dan als cadeau weg te geven. Op die manier heb je altijd een persoonlijk cadeau en hoeft het toch geen kapitalen te kosten... De bloemen heb ik gemaakt met de tattered florals die van Tim Holtz en bewerkt met perfect pearls en stickles.

De blaadjes heb ik geknipt uit een stuk stof en hierop nerven aangebracht met een aquamarker. Ik vond het hart wel geslaagd maar twijfelde of ik hier een label aan zou maken of een bijpassende kaart, uiteindelijk voor de laatste optie gekozen zodat het hart ook zichtbaar blijft en de tekst in de kaart persoonlijk kan zijn zonder dat deze opvalt voor mensen die bijvoorbeeld op visite komen bij de ontvanger. Ik kocht laatst een nieuwe embosmal bij de boekenvoordeel die wel paste bij het patroon van het behangpapier. Een stukje mica hiermee geëmbost en dit gebruikt als doorkijkje voor de kaart. De randen van de bloemen en de kaart aangezet met walnut stain en hiermee ook de teskstempel van Hero Arts afgedrukt. Het bruine lint waarmee het hart opgehangen kan worden terug laten komen op de kaart en het setje toen voor af verklaard!

Met de kaart wil ik ook graag meedoen bij de challenge van a blog named hero (card with a view)

9 opmerkingen:

Eve zei

Wat een geweldige bloemen .
Gr.Eve

Inne zei

Wow echt super mooi kim!! Het kaartje vind ik super mooi had je nieuwe embosmal nog niet gezien. Maar erg leuk!!
Liefs ingrid

Gretha zei

Wat een prachtige creaties heb je gemaakt.
De bloemen zijn een lust voor het oog.
Erg leuk dat je meedoet met de challenge van EKEF.
Groetjes Gretha

Hazel zei

Hi Kim

this is just beautiful and I love it.

See you soon

toodles

hazel x

Marijke en Chantal zei

Wauw wat een mooie creaties heb je gemaakt, De serie van 4 kaarten vind ik geweldig qua stijl. Ze zijn stuk voor stuk superrr. Je kerstkaartje is leuk en geweldig die tekst!! Mooie zelfgemaakte bloemen en wat heb je dat hart mooi opgepimt.

Groetjes, Marijke en Chantal

Libby Hickson zei

This is absolutely gorgeous! Love that incredible flower on your window card! Thanks for joining us at A Blog Named Hero!

Bernadet zei

prachtig Kim!!
Geweldige bloemen .
Hartstikke leuk dat je meedoet met onze uitdaging bij elke Kaart een Feestje!!

Mary Dawn zei

beautiful take on the window challenge :) thanks so much for playing along with our Challenge #2 at A Blog Named Hero

Karin zei

Hello Kim,
Dank voor je reactie op mijn Blog. Inderdaad Ikea is de oplossing, heb er vroeger al kaarsjes van meegebracht. Maar geraak er momenteel niet.
Ik bewonder je mooie creaties. Ze zijn allemaal supermooi!
Groetjes uit Oostende,
Karin